5 důvodů, proč zálohovat data z Universal Analytics

Blíží se datum, kdy se nad Google Universal Analytics zavře voda. Loni v létě UA přestaly zpracovávat hity, letos 1. července nastane úplný konec. Kdo si data včas nezazálohuje, přijde o ně.

Čas letí jako blázen. Google Analytics 4 byly představeny v roce 2019 jako nástupce Universal Analytics. Jejich cílem bylo lépe řešit složité zákaznické cesty na různých platformách a přitom dbát na ochranu soukromí uživatelů.

GA4 a Universal Analytics vedle sebe paralelně fungovaly pět let. Ale vědělo se, že to je jen dočasný stav, a že Google staré Universal Analytics vypne. Že to Google myslí vážně bylo jasné 1. července 2023, kdy standardní UAčka přestaly zpracovávat nové hity. Zákazníci Universal Analytics 360 měli k dobru dalších dvanáct měsíců.

A za rohem je další milník - 1. července 2024. K tomuto datu staré Universal Analytics končí úplně. Google vypne všechny property, znemožní k nim přístup a historická data smaže. Tentokrát to platí i pro zákazníky Google Analytics 360. Konec šmitec.

O data ale nemusíte přijít nadobro, máte možnost je zálohovat. A tady je pět důvodů, proč je dobré historická data z Universal Analytics zachovat.

1. Historický kontext

Data z UA poskytují cenný historický kontext, který můžete porovnávat s novějšími daty z GA4. Tato srovnání mohou pomoci identifikovat trendy, změny v chování uživatelů a výkonnost marketingových kampaní v čase.

2. Analýza chování uživatelů

Pokud vaše analýzy závisí na dlouhodobých trendech v chování uživatelů, přerušení datové sady by mohlo vážně ovlivnit vaši schopnost dělat informovaná rozhodnutí založená na datech.

3. Vývoj produktu a inovace

Historická data mohou poskytovat insighty, které pomáhají při vývoji nových produktů nebo při inovaci stávajících produktů. Analýza trendů a uživatelských vzorců z minulosti může odhalit příležitosti pro inovace.

4. Benchmarking

Pokud máte GA4 krátce, může vás zajímat srovnání starších a nových dat. Tzv. benchmarking výkonu před a po implementaci GA4. Můžete tedy snadněji identifikovat, jak změna analytiky ovlivnila sběr dat a reporty, což je klíčové pro efektivní rozhodování.

5. Zachování kompletnosti datových sad

GA4 ukládá data jinak než UA a nemusí poskytovat stejný typ informací nebo granularitu dat, na které jste byli zvyklí. Zachování dat UA zajišťuje, že neztratíte přístup k důležitým metrikám a dimenzím, které GA4 možná nepodporuje.

Pokud o svá data nechcete přijít, je záloha dobrý nápad. Díky záloze nepřijdete o historické trendy a možnost srovnat si dnešní data s těmi loňskými nebo 5 let starými.

Se zálohováním dat z UA vám jsme schopní pomoct. Nejdůležitější data a reporty umíme exportovat přes API do interaktivního Looker Studio reportu. Ozvěte se nám: google-team@etnetera.cz.

Konec podpory cookies třetích stran v Google Chrome byl sice odložen. Že se to stejné stane s koncem podpory Universal Analytics moc pravděpodobné není. Konejte, dokud je čas. O cookieless budoucnosti jsme už psali. Takhle si to představuje Google a takto český Seznam.  

Přečti si taky