V rámci Etnetery Activate máme mnoholeté zkušenosti s produkty z řady Adobe Experience Cloud. Umíme se pohybovat jak v reportingovém Adobe Analytics, implementačním Adobe Experience Platform Data Collection (dříve známý jako Adobe Launch a řekněme si, že se tohoto názvu stále všichni drží), A/B testovacím Adobe Target, nebo třeba e‑mailovém Adobe Campaign.
Eko systém světoznámého vendora oblíbený především mezi korporátní klientelou se stále rozvíjí a obohacuje o nové služby, zároveň však překračuje a boří původní hranice. Pokud se pohybujete v oboru digitální analytiky a marketingu, zřejmě si nebylo možné nevšimnout tématu server side implementace (nejen) analytických nástrojů. Zatímco v Google ekosystému přeposílá client side Google Tag Manager data do server side Google Tag Manageru a ten pak víceméně libovolně dál, u Adobe je situace tradičně komplikovanější.
Server-side implementace Adobe nástrojů, umožňuje zpracování dat na serveru namísto v prohlížeči uživatele.
Situaci ilustruje následující obrázek
V levé (šedé) části obrázku vidíme možnosti (nejen) sběru dat - webové SDK (jiné než se používá v klasickém client side modelu bez Platform Edge Network), mobilní SDK (taktéž jiné než klasické bez Platform Edge Network) a případně server datové zdroje.
V pravé (červené) části pak vidíme Adobe služby, které komunikují s Platform Edge Network. Úplně vpravo si tak můžeme představit služby jako je Adobe Analytics, Adobe Target, nebo třeba Adobe Real Time CDP.
Dole (černá část) jsou Non-Adobe služby, obsluhované přes Event Forwarding. Které? Může to být například Google Cloud Platform, Meta Conversion API nebo Snowflake.
Na hlavní přínosy tohoto modelního měření se podrobněji podíváme v dalším díle našeho seriálu.
Jsme experti na Digitální analytiku. Rádi vám pomůžeme s měřením vašich webů i aplikací.