25
.
2
.
2025
|
No items found.

Server side implementace Adobe Experience Cloud

V rámci Etnetery Activate máme mnoholeté zkušenosti s produkty z řady Adobe Experience Cloud. Umíme se pohybovat jak v reportingovém Adobe Analytics, implementačním Adobe Experience Platform Data Collection (dříve známý jako Adobe Launch a řekněme si, že se tohoto názvu stále všichni drží), A/B testovacím Adobe Target, nebo třeba e‑mailovém Adobe Campaign.

Eko systém světoznámého vendora oblíbený především mezi korporátní klientelou se stále rozvíjí a obohacuje o nové služby, zároveň však překračuje a boří původní hranice. Pokud se pohybujete v oboru digitální analytiky a marketingu, zřejmě si nebylo možné nevšimnout tématu server side implementace (nejen) analytických nástrojů. Zatímco v Google ekosystému přeposílá client side Google Tag Manager data do server side Google Tag Manageru a ten pak víceméně libovolně dál, u Adobe je situace tradičně komplikovanější.

Server-side implementace Adobe nástrojů, umožňuje zpracování dat na serveru namísto v prohlížeči uživatele.

Jak to funguje?

  1. Uživatel provede akci → Data se odešlou na Platform Edge Network
  2. Server (Platform Edge Network) validuje a obohacuje data např. doplnění uživatelských segmentů, odstranění duplicitních eventů.
  3. Odeslání dat do Adobe služeb přes Platform Edge Network, nebo do non-Adobe služeb přes Event Forwarding

K server side měření používáme tyto nástroje:

  • Platform Edge Network (obsluhuje Adobe služby) 
  • Event Forwarding (obsluhuje non Adobe služby)

Situaci ilustruje následující obrázek 

V levé (šedé) části obrázku vidíme možnosti (nejen) sběru dat - webové SDK (jiné než se používá v klasickém client side modelu bez Platform Edge Network), mobilní SDK (taktéž jiné než klasické bez Platform Edge Network) a případně server datové zdroje

V pravé (červené) části pak vidíme Adobe služby, které komunikují s Platform Edge Network. Úplně vpravo si tak můžeme představit služby jako je Adobe Analytics, Adobe Target, nebo třeba Adobe Real Time CDP. 

Dole (černá část) jsou Non-Adobe služby, obsluhované přes Event Forwarding. Které? Může to být například Google Cloud Platform, Meta Conversion API nebo Snowflake. 

A jaké jsou hlavní výhody? 

  • Jednodušší deployment Adobe produktů
  • Centralizované místo integrace 
  • Pozitivní vliv na performance front-endu
  • Lepší datová kontrola a kvalita 

Na hlavní přínosy tohoto modelního měření se podrobněji podíváme v dalším díle našeho seriálu.

Jsme experti na Digitální analytiku. Rádi vám pomůžeme s měřením vašich webů i aplikací.

Chci se s vámi spojit

ODESLAT
Děkujeme za Vaši zprávu. Co nejdříve Vás budeme kontaktovat.
Nastala chyba při vyplňování formuláře. Zkuste jej vyplnit znovu, nebo se nám ozvěte přímo uvedený email.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Přečti si taky