Tohle je osmý díl našeho seriálu o e‑mail marketingu. V minulém díle jsme se věnovali odhlašování, dneska se podíváme, jak mu předcházet. Víte o tom, že největší příjmy generují personalizované a segmentované kampaně? Takové, které jsou dobře zacílené a trefí se do aktuálních potřeb vašich zákazníků? Na druhou stranu, jakmile máte většinu databáze pasivní, tak se nesmíte divit, že peníze nepřicházejí - nejspíš totiž doručujete do SPAMu.
Segmentovat se dá podle spousty kritérií - např. nákupní historie, navštívené kategorie na webu, lokality, pohlaví, doby od registrace apod.
Personalizovat je vhodné nejen oslovení, ale i správné skloňování textu podle pohlaví (abyste se vyhli tomu trapnému “Vážený zákazníku / Vážená zákaznice”) a samozřejmě samotný obsah. Když to uděláte, tak uvidíte, jaký rozdíl to přinese. Doporučujeme taky vyhodnocovat výsledky podle úrovní angažovanosti příjemců - hned totiž poznáte, která skupina je nejlepší a do které se vyplatí více investovat.
Pokud angažovanost nevyhodnocujete, podívejte se aspoň na Open Rate - pokud ho máte dlouhodobě pod 10 %, tak je celkem dost pravděpodobné, že už budete doručovat do SPAMu (v takovém případě zkontrolujte reputaci svojí domény podle tipů, které jsme uvedli v prvním díle - hlavně Google Postmaster Tools a Seznam Feedback-Loop).
✔️ Sledujete angažovanost uživatelů?
✔️ Máte alespoň 60 % databáze angažovaných zákazníků?
✔️ Odhlašujete neangažované zákazníky?
✔️ Posíláte s pravidelnou (a předvídatelnou) frekvencí?
✔️ Snižujete frekvenci e‑mailů podle angažovanosti zákazníků?
✔️ Máte implementované reaktivační kampaně?
✔️ Je obsah relevantní pro příjemce?
✔️ Používáte personalizované oslovení?
✔️ Používáte personalizované texty podle pohlaví? (byl / byla)
✔️ Personalizujete obsah podle dat od zákazníka (nákupní historie apod.)?
✔️ Personalizujete podle chování zákazníka na webu?
✔️ Používáte personalizaci podle lokality?
✔️ Upravujete frekvenci newsletterů po zamítnuté reklamaci?
✔️ Posíláte newslettery na základě segmentace databáze? Máte alespoň 60 % databáze angažovaných zákazníků?
Pomohl vám osmý díl našeho seriálu? Bylo vám to všechno jasné a hravě jste si všechny body zkontrolovali nebo máte nějaké dotazy? Budeme rádi, když nám dáte vědět, třeba na e‑mailu: pavel.pola@etnetera.cz
V následujícím dílu budeme probírat automatizaci - protože přece nechcete dělat každý newsletter rukama, když za vás můžou pracovat stroje.