Google Postmaster Tools: Co to je a proč to využívat?

S rostoucím objemem odeslaných e-mailů může být obtížné udržet si vynikající reputaci u e-mailových poskytovatelů a dosáhnout dobré doručitelnosti. Existuje však nástroj, který vám může pomoci získat kontrolu nad odeslanými e-maily a optimalizovat doručení – a tím je Google Postmaster Tools.

Co je Google Postmaster Tools?

Google Postmaster Tools (zkratka GPT) je bezplatný nástroj od společnosti Google, který poskytuje důležité informace pro kontrolu vaší doručitelnosti v Gmailu. Umožňuje získat detailní pohled na to, jak jsou vaše e-maily zpracovávány a přijímány uživateli služby Gmail.

K čemu je nástroj dobrý?

Google Postmaster Tools nabízí několik klíčových výhod:

  • Sledování reputace odesílatele: Nástroj vám umožní sledovat reputaci vaší e-mailové adresy a odesílací IP adresy. Vysoká reputace znamená lepší doručitelnost
Reputace domény
  • Detailní diagnostika
Autentizovaný provoz
  • Sledování interakcí s e-maily: Můžete vidět, jaké množství uživatelů označuje vaše e-maily jako spam.
Objem uživatelů, který nahlásil spam

Kolik Google Postmaster Tools stojí?

Jednou z velkých výhod Google Postmaster Tools je to, že je k dispozici zcela zdarma, nemusíte tak platit žádné poplatky za využívání tohoto nástroje.

V závěru lze říci, že Google Postmaster Tools je skvělým pomocníkem pro každého, kdo chce dosáhnout výborné e-mailové doručitelnosti a efektivní komunikace se svými zákazníky či klienty.

Návod na založení a nastavení Google Postmaster Tools

Získání přístupu k Google Postmaster Tools a jeho nastavení není složité. Postupujte podle následujícího návodu:

  1. Vytvořte si účet v Google Postmaster Tools:
  • Přejděte na webovou stránku Google Postmaster Tools: https://postmaster.google.com/ 
  • Pokud ještě nemáte účet Google, budete si ho muset vytvořit.
  • Pokud již máte účet Google, přihlaste se pomocí svého jména a hesla.

  1. Přidejte doménu nebo domény:
  • Po úspěšném přihlášení klikněte na tlačítko "Add Domain".
  • Zadejte doménu (či subdoménu), kterou chcete sledovat a dejte "Continue".

  1. Ověřte vlastnictví domény:
  • Google vám nabídne několik způsobů ověření vlastnictví domény. Nejběžnější způsoby zahrnují přidání DNS záznamu (TXT nebo CNAME) nebo nahrání souboru do kořenového adresáře vaší webové stránky.
  • Následujte pokyny pro ověření domény. To může chvíli trvat, dokud Google nezíská potřebné informace o vlastnictví domény.

  1. Zkontrolujte data a statistiky:
  • Po úspěšném ověření domény se zobrazí jednotlivé statistiky. Nějaký čas trvá, než se data začnou zobrazovat, tak buďte trpěliví.

  1. Pravidelně monitorujte a optimalizujte:
  • Pravidelně se přihlašujte a sledujte vývoj vaší doručitelnosti a reputace.
  • Reagujte na případné problémy co nejdříve a upravujte své e-mailové kampaně na základě dostupných dat.


Existuje ale celá řada dalších nástrojů. Určitě doporučujeme využívat např. Feedback Loop pro Seznam.cz, který vám dá statistiky uživatelů e-mailových schránek na Seznam.cz, kterých je v ČR stále velké množství. To samé platí pro Microsoft a ostatní velké poskytovatele.

Rádi vám pomůžeme!
Jsme specialisti na e-mail marketing.

Kdybyste si s nastavením těchto nástrojů nevěděli rady, ozvěte se nám, rádi vám pomůžeme. Kontaktovat nás můžete přes webový formulář.

Přečti si taky