Vládne stále Seznam e-mailům v ČR?

Udělali jsme si velké srovnání na datech našich klientů, abychom se podívali, jaký je u nich podíl jednotlivých ISP (Internet Service Provider). Celkem jsme se podívali za prosinec 2024 na 5 404 024 e‑mailových schránek.

Velké srovnání e-mailových schránek

Často se začíná objevovat zjištění, že seznam ztrácí dominantní pozici na českém trhu. To můžeme potvrdit, neboť podobný trend vidíme u některých klientů. Samozřejmě záleží na oblasti podnikání a ještě více na skladbě recipientů z pohledu věku. Čím mladší recipienti, tím se zvětšuje podíl uživatelů Gmail a jiných ISP v neprospěch Seznam. U některých klientů tedy vidíme, že jejich zákazníci jsou nejčastěji na Gmailu. Z důvodu anonymizace se některé schránky ve výběru opakují, přesto to jistou vypovídající hodnotu má.

Nicméně můžeme potvrdit, že Seznam i nadále zůstává hegemonem českých e‑mailových schránek, alespoň co se týče našich klientů. Seznam vyhrává s podílem 64,5 %, Gmail 24.2 % a na třetím místě se umístilo Centrum s 5.6 % (Economia, kam Centrum spadá získalo celkem 7.11 %).

Když si uděláme roční srovnání, tak například Seznam (seznam.cz + email.cz) ztratil 1.6 % z celkového počtu schránek u našich klientů. Naopak Gmail za poslední rok získal 3.9 % a potvrdil tak růstový trend z minulých let.

Proč je důležité sledovat, jaké e-mailové klienty používají vaši adresáti?

Každý poskytovatel má svá specifika, která se mohou týkat například těchto aspektů:

  • Design e-mailů - v různých e-mailových klientech se může váš e-mail zobrazit jinak.
  • Doručitelnost e-mailů, protože nedoručený e-mail neprodá
  • BIMI (Brand Indicators for Message Identification) - zobrazení loga u příjemce
  • AMP (dynamický obsah e-mailů) - nefunguje u všech poskytovatelů
Jsme specialisti na e-mail marketing.

Přečti si taky