Vládne stále Seznam e-mailům v ČR?

Udělali jsme si velké srovnání na datech našich klientů, abychom se podívali, jaký je u nich podíl jednotlivých ISP (Internet Service Provider). Celkem jsme se podívali za prosinec 2024 na 5 404 024 e‑mailových schránek.

Velké srovnání e-mailových schránek

Často se začíná objevovat zjištění, že seznam ztrácí dominantní pozici na českém trhu. To můžeme potvrdit, neboť podobný trend vidíme u některých klientů. Samozřejmě záleží na oblasti podnikání a ještě více na skladbě recipientů z pohledu věku. Čím mladší recipienti, tím se zvětšuje podíl uživatelů Gmail a jiných ISP v neprospěch Seznam. U některých klientů tedy vidíme, že jejich zákazníci jsou nejčastěji na Gmailu. Z důvodu anonymizace se některé schránky ve výběru opakují, přesto to jistou vypovídající hodnotu má.

Nicméně můžeme potvrdit, že Seznam i nadále zůstává hegemonem českých e‑mailových schránek, alespoň co se týče našich klientů. Seznam vyhrává s podílem 64,5 %, Gmail 24.2 % a na třetím místě se umístilo Centrum s 5.6 % (Economia, kam Centrum spadá získalo celkem 7.11 %).

Když si uděláme roční srovnání, tak například Seznam (seznam.cz + email.cz) ztratil 1.6 % z celkového počtu schránek u našich klientů. Naopak Gmail za poslední rok získal 3.9 % a potvrdil tak růstový trend z minulých let.

Proč je důležité sledovat, jaké e-mailové klienty používají vaši adresáti?

Každý poskytovatel má svá specifika, která se mohou týkat například těchto aspektů:

  • Design e-mailů - v různých e-mailových klientech se může váš e-mail zobrazit jinak.
  • Doručitelnost e-mailů, protože nedoručený e-mail neprodá
  • BIMI (Brand Indicators for Message Identification) - zobrazení loga u příjemce
  • AMP (dynamický obsah e-mailů) - nefunguje u všech poskytovatelů
Jsme specialisti na e-mail marketing.

Chci se s vámi spojit

ODESLAT
Děkujeme za Vaši zprávu. Co nejdříve Vás budeme kontaktovat.
Nastala chyba při vyplňování formuláře. Zkuste jej vyplnit znovu, nebo se nám ozvěte přímo uvedený email.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Přečti si taky