Tohle je třetí díl našeho seriálu o e‑mail marketingu. V minulém díle jsme se věnovali prvnímu dojmu. Podle různých studií se ukazuje, že hezčí vizuální podoba pomáhá vytvářet větší důvěryhodnost. Proto je důležité se trefit do vkusu vašich zákazníků i vizuálně.
Aby to nebylo tak jednoduché, tak e‑mail jako médium má i svoje specifika, které je nutné brát při návrhu designu v úvahu. Zejména se jedná o:
Toto jsou (opět v bodech) základní otázky, kterými je vhodné se zabývat, při designování e‑mailového sdělení.
✔️ Je design “hezký”?
✔️ Používáte šířku mezi 600‑700px?
✔️ Máte hlavní sdělení viditelné v náhledovém panelu (max. 300‑500px)?
✔️ Máte správně responzivní verzi pro mobilní zařízení?
✔️ Máte hlavní sdělení nakódované v HTML (= ne v obrázku?)
✔️ Máte CTA prvky nakódované v HTML (= ne v obrázku)?
✔️ Máte správně ALT texty u obrázků?
✔️ Máte správné velikosti obrázků v HTML?
✔️ Máte všechny obrázky správně nahrané na serveru?
✔️ Máte rozlišení obrázků přizpůsobené retina zařízením?
Kromě grafického designu je neméně důležitá typografie a copywriting. Ne každý e‑mailový klient dokáže zobrazit všechny fonty, které v kampani použijete. Na zakázkově vyrobený firemní font raději rovnou zapomeňte a zkuste využít některý z dostupných on‑line fontů. I když, ani tady není záruka, že se všem zobrazí správně.
Taky platí, že ne na každého bude působit vámi zvolený “tone of voice”. Zároveň je důležité pamatovat na čitelnost (opět s ohledem na různorodost zobrazovacích zařízení).
✔️ Používáte správné fonty?
✔️ Máte správnou velikost fontů?
✔️ Máte správnou velikost řádkování?
✔️ Máte správně strukturu textu /odstavce, nadpisy, odrážky, …)?
✔️ Máte v pořádku kontrast písma / pozadí?
✔️ Máte správný poměr textu a obrázků?
✔️ Používáte vhodný copywriting?
✔️ Máte texty bez překlepů a gramatických chyb?
Pomohl vám třetí díl našeho seriálu? Bylo vám to všechno jasné a hravě jste si všechny body zkontrolovali nebo máte nějaké dotazy? Budeme rádi, když nám dáte vědět, třeba na e‑mailu: pavel.pola@etnetera.cz
V následujícím dílu budeme probírat call‑to‑action prvky. Těmi můžete klienta vyzvat ke konkrétní akci, vtáhnout do děje, či přimět, aby Vám dal svůj čas i příště.