Zlepšete look & feel vašich newsletterů

Tohle je třetí díl našeho seriálu o e‑mail marketingu. V minulém díle jsme se věnovali prvnímu dojmu. Podle různých studií se ukazuje, že hezčí vizuální podoba pomáhá vytvářet větší důvěryhodnost. Proto je důležité se trefit do vkusu vašich zákazníků i vizuálně.

Aby to nebylo tak jednoduché, tak e‑mail jako médium má i svoje specifika, která je nutné brát při návrhu designu v úvahu. Zejména se jedná o:

  • zhruba třetina příjemců nevidí obrázky při prvním načtení, tedy je nutné nějak zaujmout i ty, kterým se nenačtou
  • velká část populace čte váš e‑mail na mobilu nebo tabletu, z toho důvodu je potřeba přizpůsobit obsah i menším zařízením
  • existují desítky různých e‑mailových klientů - desktopové, webové i mobilní - a je vice než vhodné, aby se e‑mail správně zobrazil na většině z nich.

Toto jsou (opět v bodech) základní otázky, kterými je vhodné se zabývat, při designování e‑mailového sdělení.

Checklist: Look & feel

✔️ Je design “hezký”?

✔️ Používáte šířku mezi 600‑700px?

✔️ Máte hlavní sdělení viditelné v náhledovém panelu (max. 300‑500px)?

✔️ Máte správně responzivní verzi pro mobilní zařízení?

✔️ Máte hlavní sdělení nakódované v HTML (= ne v obrázku?)

✔️ Máte CTA prvky nakódované v HTML (= ne v obrázku)?

✔️ Máte správně ALT texty u obrázků?

✔️ Máte správné velikosti obrázků v HTML?

✔️ Máte všechny obrázky správně nahrané na serveru?

✔️ Máte rozlišení obrázků přizpůsobené retina zařízením?

Kromě grafického designu je neméně důležitá typografie a copywriting. Ne každý e‑mailový klient dokáže zobrazit všechny fonty, které v kampani použijete. Na zakázkově vyrobený firemní font raději rovnou zapomeňte a zkuste využít některý z dostupných on‑line fontů. I když, ani tady není záruka, že se všem zobrazí správně.

Taky platí, že ne na každého bude působit vámi zvolený “tone of voice”. Zároveň je důležité pamatovat na čitelnost (opět s ohledem na různorodost zobrazovacích zařízení).

Checklist: Copywriting & typografie

✔️ Používáte správné fonty?

✔️ Máte správnou velikost fontů?

✔️ Máte správnou velikost řádkování?

✔️ Máte správně strukturu textu /odstavce, nadpisy, odrážky, …)?

✔️ Máte v pořádku kontrast písma / pozadí?

✔️ Máte správný poměr textu a obrázků?

✔️ Používáte vhodný copywriting?

✔️ Máte texty bez překlepů a gramatických chyb?

Pomohl vám třetí díl našeho seriálu? Bylo vám to všechno jasné a hravě jste si všechny body zkontrolovali nebo máte nějaké dotazy? Budeme rádi, když nám dáte vědět.

V následujícím dílu budeme probírat call‑to‑action prvky. Těmi můžete klienta vyzvat ke konkrétní akci, vtáhnout do děje, či přimět, aby Vám dal svůj čas i příště.

Chci se s vámi spojit

ODESLAT
Děkujeme za Vaši zprávu. Co nejdříve Vás budeme kontaktovat.
Nastala chyba při vyplňování formuláře. Zkuste jej vyplnit znovu, nebo se nám ozvěte přímo uvedený email.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Přečti si taky