Blíží se datum, kdy se nad Google Universal Analytics zavře voda. Loni v létě UA přestaly zpracovávat hity, letos 1. července nastane úplný konec. Kdo si data včas nezazálohuje, přijde o ně.
Čas letí jako blázen. Google Analytics 4 byly představeny v roce 2019 jako nástupce Universal Analytics. Jejich cílem bylo lépe řešit složité zákaznické cesty na různých platformách a přitom dbát na ochranu soukromí uživatelů.
GA4 a Universal Analytics vedle sebe paralelně fungovaly pět let. Ale vědělo se, že to je jen dočasný stav, a že Google staré Universal Analytics vypne. Že to Google myslí vážně bylo jasné 1. července 2023, kdy standardní UAčka přestaly zpracovávat nové hity. Zákazníci Universal Analytics 360 měli k dobru dalších dvanáct měsíců.
A za rohem je další milník - 1. července 2024. K tomuto datu staré Universal Analytics končí úplně. Google vypne všechny property, znemožní k nim přístup a historická data smaže. Tentokrát to platí i pro zákazníky Google Analytics 360. Konec šmitec.
O data ale nemusíte přijít nadobro, máte možnost je zálohovat. A tady je pět důvodů, proč je dobré historická data z Universal Analytics zachovat.
Data z UA poskytují cenný historický kontext, který můžete porovnávat s novějšími daty z GA4. Tato srovnání mohou pomoci identifikovat trendy, změny v chování uživatelů a výkonnost marketingových kampaní v čase.
Pokud vaše analýzy závisí na dlouhodobých trendech v chování uživatelů, přerušení datové sady by mohlo vážně ovlivnit vaši schopnost dělat informovaná rozhodnutí založená na datech.
Historická data mohou poskytovat insighty, které pomáhají při vývoji nových produktů nebo při inovaci stávajících produktů. Analýza trendů a uživatelských vzorců z minulosti může odhalit příležitosti pro inovace.
Pokud máte GA4 krátce, může vás zajímat srovnání starších a nových dat. Tzv. benchmarking výkonu před a po implementaci GA4. Můžete tedy snadněji identifikovat, jak změna analytiky ovlivnila sběr dat a reporty, což je klíčové pro efektivní rozhodování.
GA4 ukládá data jinak než UA a nemusí poskytovat stejný typ informací nebo granularitu dat, na které jste byli zvyklí. Zachování dat UA zajišťuje, že neztratíte přístup k důležitým metrikám a dimenzím, které GA4 možná nepodporuje.
Pokud o svá data nechcete přijít, je záloha dobrý nápad. Díky záloze nepřijdete o historické trendy a možnost srovnat si dnešní data s těmi loňskými nebo 5 let starými.
Se zálohováním dat z UA vám jsme schopní pomoct. Nejdůležitější data a reporty umíme exportovat přes API do interaktivního Looker Studio reportu. Ozvěte se nám: google-team@etnetera.cz.
Konec podpory cookies třetích stran v Google Chrome byl sice odložen. Že se to stejné stane s koncem podpory Universal Analytics moc pravděpodobné není. Konejte, dokud je čas. O cookieless budoucnosti jsme už psali. Takhle si to představuje Google a takto český Seznam.