Užitečné GTM templaty pod stromeček

Dnes je Štědrý den a my v Activate jsme se rozhodli dát dárek analytikům, kteří často pracují v Google Tag Manager s e‑commerce weby a rozmanitou sadou měřících nástrojů.

Jde o sadu template pro proměnné, které my sami používáme, abychom si usnadnili život a nemuseli pořád dokola psát forcykly procházející všechny produkty v datové vrstvě. Templaty vznikaly organicky dle našich reálných potřeb, nejsou nijak úplné a průběžně je doplňujeme či upravujeme podle potřeb. Nejsou ani dokonale user-proof, nemají ošetřené všechny vstupní hodnoty a všechny situace, které mohou nastat, ale to ani nebylo cílem.

Jde o templates pro analytiky, kteří vědí, co dělají a chtějí si práci trochu usnadnit. Nám práci usnadňují hodně, zároveň jsou snadno rozšiřitelné/upravitelné, pokud zjistíte, že byste potřebovali přidat funkcionalitu či ošetřit situace, které jsme my nepotkali.

Níže naleznete jak jednotlivé soubory ke stažení, tak dokumentaci k jejich použití.

Šťastné a radostné Vánoce!

Templates ke stažení

1. Add Calculated Field

2. Map Parameters

3. Sublist

Setup

Tyto tři templates pracují v synergii a v našich use casech na sebe často navazují. Všechny pracují s polem produktů (items).

Add Calculated Fields umožňuje pro všechny produkty napočítat nové parametry s využitím zabudovaných vzorečků (trojčlenka, rozdíl, minimum, ořezání o bílé znaky, zaokrouhlení …). Můžete tak snadno upravovat parametry, které nejsou v datové vrstvě správně, než je vývojáři opraví. A také dopočítávat hodnoty, které nejsou explicitně uvedené, ale ke kterým máte potřebné podklady (např. procentuální výše slevy). Touto proměnnou tedy upravíte a obohatíte parametry u produktů.

Map Parameters umožňuje vybrat a přejmenovat parametry, které chcete dále využít. Motivací je to, že různé systémy (GA4, Meta, Criteo, Meiro, …) očekávají pole produktů s parametry v jejich vlastních jmenných konvencích a také vyžadují různé parametry. Díky této template jednoduše namapujete, které parametry chcete použít a jak se mají jmenovat.

Sublist je pro případy, kdy chcete získat jednoduchý seznam hodnot jednoho parametru pro všechny produkty. Například seznam všech ID, všech cen a podobně. Co produkt, to hodnota.

Typické použití je tedy to, že vytvoříte Data Layer proměnnou s produkty, pomocí Add Calculated Fields data vyčistíte a doplníte a z této upravené proměnné následně vytváříte proměnné pro jednotlivé tagy pomocí proměnných typu Map Parameters a Sublist. 

Líbí se ti, jak pracujeme? Přidej se k nám!

Instalace template

Všechny tři templates jsou pro proměnné, návod je tedy pro všechny stejný - jde o normální import template, ale pro jistotu si ho zrekapitulujeme:

Stáhněte si soubory do svého počítače. Následně ve vašem GTM kontejneru v levém menu vyberte “Templates”, v sekci "Variable Templates" klikněte na “New”, následně v pravém horním rohu rozklikněte tři tečky "...", vyberte "Import", vyberte template z místa, kam jste ji uložili, potvrďte dialog a pak vpravo nahoře potvrďte tlačítkem "Save".

A je to, od teď máte v GTM kontejneru při vytváření proměnné k dispozici nový typ.

Dokumentace

Rozbalovací blok
Nevíte si rady? Ozvěte se nám.

Přečti si taky