Užitečné GTM templaty pod stromeček

Dnes je Štědrý den a my v Activate jsme se rozhodli dát dárek analytikům, kteří často pracují v Google Tag Manager s e‑commerce weby a rozmanitou sadou měřících nástrojů.

Jde o sadu template pro proměnné, které my sami používáme, abychom si usnadnili život a nemuseli pořád dokola psát forcykly procházející všechny produkty v datové vrstvě. Templaty vznikaly organicky dle našich reálných potřeb, nejsou nijak úplné a průběžně je doplňujeme či upravujeme podle potřeb. Nejsou ani dokonale user-proof, nemají ošetřené všechny vstupní hodnoty a všechny situace, které mohou nastat, ale to ani nebylo cílem.

Jde o templates pro analytiky, kteří vědí, co dělají a chtějí si práci trochu usnadnit. Nám práci usnadňují hodně, zároveň jsou snadno rozšiřitelné/upravitelné, pokud zjistíte, že byste potřebovali přidat funkcionalitu či ošetřit situace, které jsme my nepotkali.

Níže naleznete jak jednotlivé soubory ke stažení, tak dokumentaci k jejich použití.

Šťastné a radostné Vánoce!

Templates ke stažení

1. Add Calculated Field

2. Map Parameters

3. Sublist

Setup

Tyto tři templates pracují v synergii a v našich use casech na sebe často navazují. Všechny pracují s polem produktů (items).

Add Calculated Fields umožňuje pro všechny produkty napočítat nové parametry s využitím zabudovaných vzorečků (trojčlenka, rozdíl, minimum, ořezání o bílé znaky, zaokrouhlení …). Můžete tak snadno upravovat parametry, které nejsou v datové vrstvě správně, než je vývojáři opraví. A také dopočítávat hodnoty, které nejsou explicitně uvedené, ale ke kterým máte potřebné podklady (např. procentuální výše slevy). Touto proměnnou tedy upravíte a obohatíte parametry u produktů.

Map Parameters umožňuje vybrat a přejmenovat parametry, které chcete dále využít. Motivací je to, že různé systémy (GA4, Meta, Criteo, Meiro, …) očekávají pole produktů s parametry v jejich vlastních jmenných konvencích a také vyžadují různé parametry. Díky této template jednoduše namapujete, které parametry chcete použít a jak se mají jmenovat.

Sublist je pro případy, kdy chcete získat jednoduchý seznam hodnot jednoho parametru pro všechny produkty. Například seznam všech ID, všech cen a podobně. Co produkt, to hodnota.

Typické použití je tedy to, že vytvoříte Data Layer proměnnou s produkty, pomocí Add Calculated Fields data vyčistíte a doplníte a z této upravené proměnné následně vytváříte proměnné pro jednotlivé tagy pomocí proměnných typu Map Parameters a Sublist. 

Líbí se ti, jak pracujeme? Přidej se k nám!

Instalace template

Všechny tři templates jsou pro proměnné, návod je tedy pro všechny stejný - jde o normální import template, ale pro jistotu si ho zrekapitulujeme:

Stáhněte si soubory do svého počítače. Následně ve vašem GTM kontejneru v levém menu vyberte “Templates”, v sekci "Variable Templates" klikněte na “New”, následně v pravém horním rohu rozklikněte tři tečky "...", vyberte "Import", vyberte template z místa, kam jste ji uložili, potvrďte dialog a pak vpravo nahoře potvrďte tlačítkem "Save".

A je to, od teď máte v GTM kontejneru při vytváření proměnné k dispozici nový typ.

Dokumentace

Nevíte si rady? Ozvěte se nám.

Chci se s vámi spojit

ODESLAT
Děkujeme za Vaši zprávu. Co nejdříve Vás budeme kontaktovat.
Nastala chyba při vyplňování formuláře. Zkuste jej vyplnit znovu, nebo se nám ozvěte přímo uvedený email.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Přečti si taky