Vytvořili jsme AI poradkyni Rossi

Najít ten správný produkt v široké nabídce drogerie může být pořádná výzva. Znáte to: potřebujete něco konkrétního vyřešit a v nabídce je tolik rozličných produktů od různých značek. Co teď? Dlouhé hodiny pátrání na internetu, zkoumání recenzí, nebo se ptát prodavačky, která ale není dostupná 24/7?

Teď je tu ale řešení: Virtuální poradkyně Rossi v aplikaci ROSSMANN CLUB!

Nakupování drogerie snadno a chytře s pomocí AI!

Rossi je váš osobní průvodce nabídkou drogerií ROSSMANN. Díky umělé inteligenci vám doporučí ten nejlepší produkt přesně podle vašich potřeb. A co všechno zvládne?

S Rossi máte odpověď na dosah:

  • Praktické tipy:
    „Co pomůže na akné?“
    „Jaký bio šampon na mastné vlasy?“
  • Specifické dotazy:
    „Máte modrou řasenku?“
    „Jak odstranit skvrny z čalounění?“
  • Složitější otázky:
    „Jaké jsou kroky korejské kosmetické rutiny?
Virtuální poradkyně Rossi radí s výběrem krému na obličej.

Proč si Rossi zamilujete?

  • Jek dispozici 24/7 – už žádné čekání na otevírací dobu.
  • Nejlepší přehled o sortimentu – žádná otázka ji nezaskočí.

Je to jako mít tu nejzkušenější prodavačku přímo ve své kapse!

To je teprve začátek!

Rossi zatím umí poradit se sortimentem, ale už pracujeme na tom, aby zvládla odpovídat i na otázky o otevírací době, věrnostním programu nebo dalších službách.

Byla to pro nás výzva.

Mohlo by se zdát, že se prostě stačí zeptat oblíbeného ChatGPT a ty nejrelevantnější produkty budou hned k dispozici. Jenže to není tak jednoduché, během vývoje jsme naráželi na spoustu různých výzev:

  • Zákazníci nepoloží vždycky úplně ideální dotaz - znáte to, kdo se někdy pokoušel domlouvat s AI, tak hodně záleží na tom, jak přesně se zeptáte - a když se zeptáte “špatně”, tak nemusíte dostat úplně relevantní odpověď
  • Jak “naučit” AI rozumět sortimentu a správně doporučovat - tady to často naráží na to, jak dobře jsou udělané produktové popisy, zejména v kombinaci s tím, jak přesně zákazník položí svůj dotaz
  • Jak zabránit tomu, aby nedoporučovala nedostupné produkty nebo dokonce produkty od konkurence
  • Jak řešit specifické otázky, které souvisí např. se zdravím nebo dietním omezením (aby např. nedoporučovala produkty s lepkem pro celiaky nebo správně identifikovala, jaké zdravotní komplikace zákazník potřebuje řešit)
  • Jak to celé udělat rychlé a cenově efektivní - přeci jen každý dotaz na AI, zejména velké jazykové modely, něco stojí, tak jsme hledali i vhodný poměr cena/výkon
  • Jakou míru “nerelevance” je klient ochotný tolerovat, protože zejména s ohledem na první bod prostě jsou situace, kdy Rossi nedokáže odpovědět úplně správně
  • Jak ošetřit to, aby Rossi někdo nezneužíval.

Ve finále jsme dospěli k řadě postupů, kdy vhodnou kombinací nástrojů, dat, postupů a “zadání” pro Rossi vznikla tato první verze.

Tato inovativní asistentka je jen jedním z AI projektů, které jsme pro ROSSMANN vytvořili. Umělou inteligenci také využíváme pro personalizaci e-mailových kampaní, což pomáhá zlepšovat zákaznickou zkušenost a díky tomu také retenci a angažovanost zákazníků.

Zvažujete využití AI pro své podnikání?
Kontaktujte nás a zjistěte, jak vám můžeme pomoci. Nebo si přečtěte naše další články o tom, jak AI mění svět!

Přečti si taky