Vytvořili jsme AI poradkyni Rossi

Najít ten správný produkt v široké nabídce drogerie může být pořádná výzva. Znáte to: potřebujete něco konkrétního vyřešit a v nabídce je tolik rozličných produktů od různých značek. Co teď? Dlouhé hodiny pátrání na internetu, zkoumání recenzí, nebo se ptát prodavačky, která ale není dostupná 24/7?

Teď je tu ale řešení: Virtuální poradkyně Rossi v aplikaci ROSSMANN CLUB!

Nakupování drogerie snadno a chytře s pomocí AI!

Rossi je váš osobní průvodce nabídkou drogerií ROSSMANN. Díky umělé inteligenci vám doporučí ten nejlepší produkt přesně podle vašich potřeb. A co všechno zvládne?

S Rossi máte odpověď na dosah:

  • Praktické tipy:
    „Co pomůže na akné?“
    „Jaký bio šampon na mastné vlasy?“
  • Specifické dotazy:
    „Máte modrou řasenku?“
    „Jak odstranit skvrny z čalounění?“
  • Složitější otázky:
    „Jaké jsou kroky korejské kosmetické rutiny?
Virtuální poradkyně Rossi radí s výběrem krému na obličej.

Proč si Rossi zamilujete?

  • Jek dispozici 24/7 – už žádné čekání na otevírací dobu.
  • Nejlepší přehled o sortimentu – žádná otázka ji nezaskočí.

Je to jako mít tu nejzkušenější prodavačku přímo ve své kapse!

To je teprve začátek!

Rossi zatím umí poradit se sortimentem, ale už pracujeme na tom, aby zvládla odpovídat i na otázky o otevírací době, věrnostním programu nebo dalších službách.

Byla to pro nás výzva.

Mohlo by se zdát, že se prostě stačí zeptat oblíbeného ChatGPT a ty nejrelevantnější produkty budou hned k dispozici. Jenže to není tak jednoduché, během vývoje jsme naráželi na spoustu různých výzev:

  • Zákazníci nepoloží vždycky úplně ideální dotaz - znáte to, kdo se někdy pokoušel domlouvat s AI, tak hodně záleží na tom, jak přesně se zeptáte - a když se zeptáte “špatně”, tak nemusíte dostat úplně relevantní odpověď
  • Jak “naučit” AI rozumět sortimentu a správně doporučovat - tady to často naráží na to, jak dobře jsou udělané produktové popisy, zejména v kombinaci s tím, jak přesně zákazník položí svůj dotaz
  • Jak zabránit tomu, aby nedoporučovala nedostupné produkty nebo dokonce produkty od konkurence
  • Jak řešit specifické otázky, které souvisí např. se zdravím nebo dietním omezením (aby např. nedoporučovala produkty s lepkem pro celiaky nebo správně identifikovala, jaké zdravotní komplikace zákazník potřebuje řešit)
  • Jak to celé udělat rychlé a cenově efektivní - přeci jen každý dotaz na AI, zejména velké jazykové modely, něco stojí, tak jsme hledali i vhodný poměr cena/výkon
  • Jakou míru “nerelevance” je klient ochotný tolerovat, protože zejména s ohledem na první bod prostě jsou situace, kdy Rossi nedokáže odpovědět úplně správně
  • Jak ošetřit to, aby Rossi někdo nezneužíval.

Ve finále jsme dospěli k řadě postupů, kdy vhodnou kombinací nástrojů, dat, postupů a “zadání” pro Rossi vznikla tato první verze.

Tato inovativní asistentka je jen jedním z AI projektů, které jsme pro ROSSMANN vytvořili. Umělou inteligenci také využíváme pro personalizaci e-mailových kampaní, což pomáhá zlepšovat zákaznickou zkušenost a díky tomu také retenci a angažovanost zákazníků.

Zvažujete využití AI pro své podnikání?
Kontaktujte nás a zjistěte, jak vám můžeme pomoci. Nebo si přečtěte naše další články o tom, jak AI mění svět!

English
We have created Rossi, an AI advisor

Finding the right product in the wide range of drugstore products can be a real challenge. We’re sure you’re familiar with the need for something specific, but there are so many different products from various brands on offer. What now? You could spend long hours searching the internet and reading reviews, or you could ask the shop-assistant, but she is not available 24/7.

We now have a solution: Rossi the virtual advisor in the ROSSMANN CLUB application!

Buying drugstore products easily and smartly thanks to AI!

Rossi is your personal guide to the range of ROSSMANN drugstore products. Thanks to artificial intelligence, Rossi will recommend the best product, which meets your needs exactly.
What can she do?

Rossi makes sure you have the answer within reach:

  • Practical tips:
    “What helps with acne?”
    “Which organic shampoo is best for greasy hair?”
  • Specific questions:
    “Do you have blue mascara?”
    “How do I remove stains from upholstery?”
  • More complicated questions:
    “What are the individual steps in the Korean cosmetic routine?”

Virtual advisor Rossi helps choose a face cream.

Why will you love Rossi?

  • She’s available 24/7 – no more waiting until the shop opens.
  • She knows everything about the range of products – no question will take her by surprise.

It’s like having the most experienced shop-assistant in your pocket!

And that’s just the beginning!

Rossi is only capable of giving advice about the range of products for the time being, but we are already working on teaching her to answer questions about the opening hours, loyalty programme or other services.

It was a challenge for us.

You may think that you just have to ask the popular ChatGPT and the most relevant products will immediately be available. But it’s not that simple, we encountered many different challenges during development:

  • Customers don’t always ask the right question – anybody who has ever tried to speak with AI knows what we mean, it depends a lot on what exactly you ask - and if you ask the “wrong” question, you may not get a completely relevant answer.
  • How do we “teach” AI to understand the range of products and give the right advice – the frequent issue here is how good the product labelling is, especially in combination with how precisely the customer asks the question.
  • How do we prevent AI from recommending unavailable products or even products from the competition?
  • How do we deal with specific questions, which are related to health or dietary restrictions for instance (so that AI doesn’t recommend products with gluten to coeliac sufferers or so it correctly identifies which health complications the customer needs to deal with)
  • How to make it all quick and cost effective – every query to AI, especially large language models, costs something, so we also had to find a good price/performance ratio.
  • What degree of “irrelevance” is the client willing to tolerate, because there are sometimes situations when Rossi is unable to give the correct answer, especially with regard to the first item
  • How to make sure that nobody abuses Rossi.

We finally created a range of procedures that used the right combination of tools, data, procedures and “assignments” for Rossi, to create the first version.

This innovative assistant is just one of the AI projects that we created for ROSSMANN. We also use artificial intelligence to personalise e-mail campaigns, which helps improve the customer experience and retains and engages customers.

Are you considering using AI for your business?

Contact us and find out how we can help you.

Chci se s vámi spojit

ODESLAT
Děkujeme za Vaši zprávu. Co nejdříve Vás budeme kontaktovat.
Nastala chyba při vyplňování formuláře. Zkuste jej vyplnit znovu, nebo se nám ozvěte přímo uvedený email.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Přečti si taky