Všimli jste si, že se mění podmínky hromadného rozesílání e-mailů směrem do Google a Yahoo? Změna se týká nutnosti nastavení DMARC záznamu na hlavní doménu. Na konferenci E‑mail Restart nám Štěpánka Lebedová ze Seznamu prozradila zajímavé číslo.
Na podzim loňského roku Seznam.cz zjišťoval, kolik procent rozesílatelů hromadných zpráv již má DMARC nastavený. A bylo to 26 %. To je celkem málo na to, že nové podmínky Google a Yahoo platí od února 2024.
Jak se to změnilo těsně před dnem D, říkáte si? Lednový průzkum ukázal 26,1 %.
DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting, and Conformance) je zkratka pro systém, který pomáhá zajistit, že e-maily pocházejí opravdu z adresy, která je uvedena jako odesílatel. Využívá kombinaci dvou jiných e-mailových ověřovacích technologií, SPF (Sender Policy Framework) a DKIM (DomainKeys Identified Mail).
Systém DMARC slouží k ověření, že odchozí e-maily jsou opravdu z legitimního zdroje a nejsou podvodné. DMARC posiluje bezpečnost e-mailu tím, že pomáhá blokovat e-maily s falšovanými adresami (spoofing), chrání značky před zneužitím v phishingových útocích a zvyšuje důvěru v e-mailovou komunikaci.
DMARC poté definuje politiku, kterou majitel domény publikuje v DNS záznamu domény. Tato politika určuje, jak by měly přijímající e-mailové servery zacházet s e-maily, které nesplňují SPF a DKIM ověření - zda je odmítnout, zařadit do karantény nebo žádnou akci neprovádět, ale jenom hlásit.
Naši klienti to mají už správně. Jak jste na tom vy?
Rádi vám pomůžeme!
Jsme specialisti na e-mail marketing.
Nevíte si rady, jak na to? Můžete nás kontaktovat na e‑mailu info@activate.cz a rádi vám poradíme!