Tohle je pátý díl našeho seriálu o e‑mail marketingu. V minulém díle jsme se věnovali výzvě k akci. Taky vás potěší, když je věc, která dobře vypadá, udělaná poctivě i zevnitř? Když se nešidí materiály a konstrukce stojí na pevných základech? A když se dá použít i lidmi s nějakým handicapem? Přesně o tom je kódování.
Dobrý kód je základem pro to, aby se váš e‑mail zobrazoval správně ve většině e‑mailových klientech nebo aby byl responzivní. Kód, kde jsou evidentní chyby, zbytečně dráždí některé SPAM filtry (např. jednou se nám stalo, že nám Hotmail dával e‑maily do SPAMu proto, že jsme měli prázdné řádky před prvotním DOCTYPE tagem), stejně tak chybějící TXT verze. Pokud je e‑mail moc dlouhý (nad cca 102 kB), tak ho např. Gmail “uřízne” a zákazníci ho neuvidí celý.
Zvláštní pozornost byste měli věnovat i tomu, jak váš e‑mail vidí různě handicapovaní lidé. Existuje řada poruch zraku nebo soustředění a těmto lidem můžete ulehčit život (nebo dokonce vůbec zpřístupnit vaši nabídku) tím, že e‑mail správně nakódujete.
Například nebudete používat barevné kombinace, které velká část populace nerozliší, nebudete zbytečně centrovat text, použijete speciální syntaxi pro zápis kódu pro lidi s čtečkami e‑mailů a podobně. Skupina nějakým způsobem postižených příjemců vašich e‑mailů totiž není úplně malá - může se jednat klidně o desítky procent vaší databáze, takže se opravdu vyplatí jim věnovat pozornost.
Věděli jste např. že bezmála 8 % mužské populace (v našich zeměpisných šířkách) trpí některou z tzv. červeno‑zelených barvoslepostí? Třeba takový Dr. Max by si měl opravdu hodně dobře testovat, jak jeho nabídku vidí právě takto postižení pánové.
✔️ Máte správně vloženou TXT verzi e‑mailu?
✔️ Zobrazuje se e‑mail správně ve všech důležitých e‑mailových klientech? (https://www.litmus.com, https://www.emailonacid.com)
✔️ Máte validní HTML kód?
✔️ Máte velikost e‑mailu do 100 kB?
✔️ Je váš e‑mail nakódovaný pro lidi s poruchou zraku?
✔️ Je váš e‑mail vhodný pro dyslektiky, lidi s poruchou barevného vnímání, lidi s poruchou soustředění apod.?
Pomohl vám pátý díl našeho seriálu? Bylo vám to všechno jasné a hravě jste si všechny body zkontrolovali nebo máte nějaké dotazy? Budeme rádi, když nám dáte vědět, třeba na e‑mailu: pavel.pola@etnetera.cz
V následujícím dílu budeme probírat, jak řešíte získávání nových zákazníků - protože už tím prvním kontaktem můžete hodně pokazit i získat.