E-mail marketing zůstává jedním z nejefektivnějších online marketingových nástrojů s návratností až 40 $ za každý investovaný dolar. Díky nízkým nákladům, snadné personalizaci, automatizaci a měřitelnosti je ideální pro retenci zákazníků a zvyšování konverzí.
Skoro si závidím, že žiji v době tak bohaté na nové nástroje a to nejen v oblasti online marketingu. Novinky přicházejí každý den, ať už v oblasti AI nebo CDP, podcastů či uživatelsky generovaného obsahu.
Tento překotný rozvoj nabízí takovou spoustu skvělých možností, že není jednoduché udržet si nadhled a selský rozum. Často nám tak v hurikánu zářivých libůstek může zmizet ze zřetele fokus na to skutečně důležité.
Pokud považujete za důležité věci jako návratnost investic, efektivita nebo konverze, můžete se směle vrátit o desetiletí zpátky a vytěžit nedotčené poklady vaší zákaznické databáze prostřednictvím starého dobrého newsletteru.
E-mailing je i v dnešní době stále tím nejefektivnějším nástrojem on-line marketingu s ROI až 40 $ za každý investovaný $.
Pokud víte, jak na to 🙂
Jeho hlavní výhodou je to, že je velice levný. Náklady na odeslání jedné e-mailové zprávy jsou v řádu haléřů nebo i méně (v závislosti na celkovém počtu odeslaných zpráv). Příprava, pokud je prováděna ve spolupráci s kvalitním partnerem, je velmi jednoduchá, rychlá a obvykle k ní nejsou potřeba žádné speciální zdroje grafiky nebo informací.
Efekt e-mailových kampaní záleží na sledovaném cíli. Obvyklým cílem e-mailingu je retence, čili starání se o zákazníka, upsale, budování značky. A samozřejmě hard-sale!
A ještě jednou: všichni mají e-mail. Všichni. I ti, kdo nemají sociální síť nebo chytrý telefon. Pokud máte na někoho e-mail, tak máte vstupenku k němu takříkajíc do obýváku. Když vám někdo vědomě dá svůj e-mail, tak si vás pouští velmi blízko a očekává, že ho nezklamete.
Není nic jednoduššího, než poslat adresátovi hezky graficky provedený e-mail s nabídkou produktů / služeb. Pokud máte jeho svolení se zasíláním newsletterů, tak zákazník na takovou zprávu doslova čeká! Připravit ji je velmi jednoduché a rychlé a většinu zdrojů už teď máte k dispozici. Technické nastavení se provede jednou na začátku a pak už prostě jen posíláte. A vyděláváte.
Pak zjistíte, že většina vašich klientů se nezajímá o ty stejné produkty / služby / informace z vašeho portfolia. Takže můžete začít posílat různým lidem různé nabídky. Rozdělení po počátečním nastavení opět provádí systém za vás na základě dat, která už možná máte, ani o tom nevíte…
Velmi jednoduše můžete upravit zprávu tak, aby odrážela adresátův věk, pohlaví, používala jeho jméno a další údaje, které o něm máte. Což vás opět s adresátem může sblížit, když zjistí, že není jen dalším anonymním kontaktem v čísi databázi.
Když zprávu odešlete, chcete samozřejmě vědět, jaká byla úspěšnost odeslaného newsletteru. Kolik lidí ji četlo? Kolik lidí zaujala, takže se proklikli na cílovou stránku? Kolik z nich nakoupilo vaší službu? Která z nabídek adresáty zaujala nejvíce?
Každý kvalitní e-mailový nástroj vám tyto informace poskytne nebo vám umožní přesunout data do externího datového úložiště. Tam jsou k dispozici pro použití např. pro dashboard, ve kterém si je přehledně můžete vizualizovat a na jejich základě pak optimalizovat další rozesílky.
Zajímají vás imprese? Započítat si můžete každé doručení do inboxu. Vaše značka bude vidět ať už si adresát zprávu přečte nebo ne.
Největší silou e-mail marketingu je dlouhodobé budování vztahu se zákazníkem. Dejte jim vědět, co se u vás děje. Pošlete jim zajímavé informace o vašem byznysu. Nabídněte jim exkluzivní slevy, možnosti, soutěže. Hýčkejte si je a oni se vám odmění opakovanými nákupy.
Důležité je posílat lidem zprávy, které jim pomohou a ne takové, které pomohou vám.
Vytvořit automaticky odesílanou e-mailovou kampaň je opět záležitost jednoho nastavení a pak už kampaň generuje peníze sama. Stačí identifikovat příležitost, zajistit data, promyslet scénář a nastavit automat.
Čím víc automatů, tím víc konverzí.
Na co si dát při rozesílání e-mailových kampaní pozor se dočtete v našem dalším článku "Proč nedělat e-mail marketing".
Většina lidí si svoji e-mailovou schránku kontroluje každý den.
I proto je e-mailing dnes vnímán jako zásadní a nezbytná součást kompletního online marketingového mixu. Vyžaduje informovaný souhlas a je snadno měřitelným nástrojem, který usnadňuje sledování a zlepšování úspěšnosti a pozitivního přínosu pro podnikání.
I v dnešní době má e-mail marketing stále vynikající návratnost, je relativně jednoduchý na obsluhu a nabízí mnoho možností segmentace a personalizace. Snadno se automatizuje a pomáhá vytvořit pozitivní vztah se zákazníkem.
Rádi vám pomůžeme!
Jsme specialisti na e-mail marketing.
Náš e‑mailingový tým založil v roce 2014 Pavel Pola, který je jedním z předních odborníků na e‑mailový marketing. Přednáší o e‑mail marketingu na českých i zahraničních konferencích a je uznávaným expertem.