Proč dělat e-mail marketing?

E-mail marketing zůstává jedním z nejefektivnějších online marketingových nástrojů s návratností až 40 $ za každý investovaný dolar. Díky nízkým nákladům, snadné personalizaci, automatizaci a měřitelnosti je ideální pro retenci zákazníků a zvyšování konverzí.

Množství marketingových nástrojů

Skoro si závidím, že žiji v době tak bohaté na nové nástroje a to nejen v oblasti online marketingu. Novinky přicházejí každý den, ať už v oblasti AI nebo CDP, podcastů či uživatelsky generovaného obsahu.

Tento překotný rozvoj nabízí takovou spoustu skvělých možností, že není jednoduché udržet si nadhled a selský rozum. Často nám tak v hurikánu zářivých libůstek může zmizet ze zřetele fokus na to skutečně důležité. 

Pokud považujete za důležité věci jako návratnost investic, efektivita nebo konverze, můžete se směle vrátit o desetiletí zpátky a vytěžit nedotčené poklady vaší zákaznické databáze prostřednictvím starého dobrého newsletteru.

ROI mailových kampaní

E-mailing je i v dnešní době stále tím nejefektivnějším nástrojem on-line marketingu s ROI až 40 $ za každý investovaný $. 

Pokud víte, jak na to 🙂

Cena vs efekt

Jeho hlavní výhodou je to, že je velice levný. Náklady na odeslání jedné e-mailové zprávy jsou v řádu haléřů nebo i méně (v závislosti na celkovém počtu odeslaných zpráv). Příprava, pokud je prováděna ve spolupráci s kvalitním partnerem, je velmi jednoduchá, rychlá a obvykle k ní nejsou potřeba žádné speciální zdroje grafiky nebo informací.

Efekt e-mailových kampaní záleží na sledovaném cíli. Obvyklým cílem e-mailingu je retence, čili starání se o zákazníka, upsale, budování značky. A samozřejmě hard-sale!

Všichni mají e-mail

A ještě jednou: všichni mají e-mail. Všichni. I ti, kdo nemají sociální síť nebo chytrý telefon. Pokud máte na někoho e-mail, tak máte vstupenku k němu takříkajíc do obýváku. Když vám někdo vědomě dá svůj e-mail, tak si vás pouští velmi blízko a očekává, že ho nezklamete

Stačí začít

Není nic jednoduššího, než poslat adresátovi hezky graficky provedený e-mail s nabídkou produktů / služeb. Pokud máte jeho svolení se zasíláním newsletterů, tak zákazník na takovou zprávu doslova čeká! Připravit ji je velmi jednoduché a rychlé a většinu zdrojů už teď máte k dispozici. Technické nastavení se provede jednou na začátku a pak už prostě jen posíláte. A vyděláváte.

Segmentace zákazníků a personalizace e-mailů

Pak zjistíte, že většina vašich klientů se nezajímá o ty stejné produkty / služby / informace z vašeho portfolia. Takže můžete začít posílat různým lidem různé nabídky. Rozdělení po počátečním nastavení opět provádí systém za vás na základě dat, která už možná máte, ani o tom nevíte…

Velmi jednoduše můžete upravit zprávu tak, aby odrážela adresátův věk, pohlaví, používala jeho jméno a další údaje, které o něm máte. Což vás opět s adresátem může sblížit, když zjistí, že není jen dalším anonymním kontaktem v čísi databázi.

Jednoduché měření úspěšnosti kampaní

Když zprávu odešlete, chcete samozřejmě vědět, jaká byla úspěšnost odeslaného newsletteru. Kolik lidí ji četlo? Kolik lidí zaujala, takže se proklikli na cílovou stránku? Kolik z nich nakoupilo vaší službu? Která z nabídek adresáty zaujala nejvíce? 

Každý kvalitní e-mailový nástroj vám tyto informace poskytne nebo vám umožní přesunout data do externího datového úložiště. Tam jsou k dispozici pro použití např. pro dashboard, ve kterém si je přehledně můžete vizualizovat a na jejich základě pak optimalizovat další rozesílky.

Zajímají vás imprese? Započítat si můžete každé doručení do inboxu. Vaše značka bude vidět ať už si adresát zprávu přečte nebo ne. 

Retenční marketing

Největší silou e-mail marketingu je dlouhodobé budování vztahu se zákazníkem. Dejte jim vědět, co se u vás děje. Pošlete jim zajímavé informace o vašem byznysu. Nabídněte jim exkluzivní slevy, možnosti, soutěže. Hýčkejte si je a oni se vám odmění opakovanými nákupy.

Důležité je posílat lidem zprávy, které jim pomohou a ne takové, které pomohou vám.

Automatické e-maily

Vytvořit automaticky odesílanou e-mailovou kampaň je opět záležitost jednoho nastavení a pak už kampaň generuje peníze sama. Stačí identifikovat příležitost, zajistit data, promyslet scénář a nastavit automat. 

Čím víc automatů, tím víc konverzí.

Ale. I v e-mailingu se najdou nástrahy

Na co si dát při rozesílání e-mailových kampaní pozor se dočtete v našem dalším článku "Proč nedělat e-mail marketing".

Proto

Většina lidí si svoji e-mailovou schránku kontroluje každý den.

I proto je e-mailing dnes vnímán jako zásadní a nezbytná součást kompletního online marketingového mixu. Vyžaduje informovaný souhlas a je snadno měřitelným nástrojem, který usnadňuje sledování a zlepšování úspěšnosti a pozitivního přínosu pro podnikání.

I v dnešní době má e-mail marketing stále vynikající návratnost, je relativně jednoduchý na obsluhu a nabízí mnoho možností segmentace a personalizace. Snadno se automatizuje a pomáhá vytvořit pozitivní vztah se zákazníkem.

Rádi vám pomůžeme!
Jsme specialisti na e-mail marketing.

Náš e‑mailingový tým založil v roce 2014 Pavel Pola, který je jedním z předních odborníků na e‑mailový marketing. Přednáší o e‑mail marketingu na českých i zahraničních konferencích a je uznávaným expertem.

Přečti si taky