Zlepšete první dojem vašeho e‑mail marketingu

Tohle je druhý díl našeho seriálu o e‑mail marketingu. V minulém díle jsme se věnovali doručitelnosti. Když už se vám podařilo e-mail doručit, přichází okamžik prvního dojmu. Jak příjemce oslovíte, jak na něj zapůsobíte, aby váš e‑mail vůbec otevřel?

První dojem ovlivňuje několik zásadních faktorů:

  1. jestli příjemce váš e‑mail očekává
  2. čas doručení
  3. odesílatel
  4. předmět
  5. pre‑header

První dva body jsou zásadní: je trapas, když nepošlete e‑mail, pokud ho zákazník očekává (např. uvítání do klubu, poděkování po nákupu) a stejně tak to může dopadnout špatně, pokud budete posílat věci, které zákazník nečeká (a nejedná se o příjemné překvapení).

Druhá část se týká času doručení - každý e‑mail má ideální čas na to, aby byl doručen. U zapomenutého hesla to musí být ideálně do minuty od doby, kdy o to zákazník požádal, jinak ho pomalu ztrácíte, u nabídky zboží nebo služeb by to ideálně mělo být tehdy, kdy je zákazník zvyklý na podobné akce reagovat a může s tím něco reálně udělat (např. objednat).

První dojem taky udělá trojice prvků, která je jediná vidět v inboxu v okamžiku, kdy e‑mail dorazí. Podle studie, kterou vypracoval Mailkit ve spolupráci se STEM, lidi jako první kontrolují odesílatele, pak teprve předmět a nakonec i pre‑header. To, že je odesílatel nejdůležitější je poměrně logické - nikdo nemá rád SPAM, žijeme v době tzv. permission marketingu, takže v první řadě si kontrolujeme, jestli vůbec věříme tomu, kdo nám e‑mail poslal a budeme se jím zabývat dál.

69,1 % příjemců jako první zkontroluje, od koho e‑mail dorazil - teprve podle toho řeší, jak se k němu zachová (= otevře, označí jako SPAM apod.).
(zdroj: studie Mailkit ve spolupráci se STEM, 2018)

Časté chyby se dělají i v pre‑headeru, doporučujeme ho kódovat pomocí níže uvedeného kódu, který zajistí např. i to, aby se za vaším textem neobjevovaly fragmenty dalšího textu / kódu.

Checklist: První dojem

✔️ Posíláte určitě všechny e‑maily v čase, kdy je zákazník očekává nebo je zvyklý na ně reagovat?

✔️ Používáte správné jméno odesílatele?

✔️ Používáte rozumně dlouhé jméno odesílatele?

✔️ Nepoužíváte smajlíky v předmětu?

✔️ Máte předmět dostatečně lákavý?

✔️ Máte předmět rozumně dlouhý?

✔️ Nepoužíváte více vykřičníků / otazníků apod.?

✔️ Nepoužíváte předmět psaný kapitálkami?

✔️ Používáte pre‑header?

✔️ Máte pre‑header správně nakódovaný v HTML?

✔️ Máte pre‑header vyplněný i v TXT verzi?

A jak by tedy měl vypadat ten správně nakódovaný pre‑header? Takto (ty “divné” znaky jsou vlastně neviditelné mezery, které se připojí k existujícímu textu pre‑headeru; můžete jich tam mít klidně 100 - a funguje to):

Správně nakódovaný pre-header

Pomohl vám náš druhý díl seriálu? Bylo vám to všechno jasné a hravě jste si všechny body zkontrolovali nebo máte nějaké dotazy? Budeme rádi, když nám dáte vědět, třeba na e‑mailu: pavel.pola@etnetera.cz

Příště se podíváme na to, jak vaše e‑maily vypadají, co vám říká typografie nebo trefný copywriting.

Chci se s vámi spojit

ODESLAT
Děkujeme za Vaši zprávu. Co nejdříve Vás budeme kontaktovat.
Nastala chyba při vyplňování formuláře. Zkuste jej vyplnit znovu, nebo se nám ozvěte přímo uvedený email.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Přečti si taky