Tohle je šestý díl našeho seriálu o e‑mail marketingu. V minulém díle jsme se věnovali HTML kódu a přístupnosti. Při získávání nových zákazníků se dělá bohužel hromada chyb. A přitom je to (většinou) první kontakt, tak proč si hned na první schůzce kazit dojem? Například tím, že jste moc hrrrrr a chcete kontakt ještě dřív, než se s vámi aspoň trochu seznámí (kdo z vás kdy pozitivně odpověděl na pop‑up, který se zobrazí v první vteřině vaší první návštěvy a ještě navíc doprovozený žádostí o povolení notifikací?).
Problémem je i opačný přístup, kdy jste příliš pasivní a necháte vracejícího se zákazníka odejít bez toho, abyste se aspoň zeptali, jestli vám kontakt dá. Doufám, že nemusím opakovat, že jedině poctivě získaný kontakt, který je navíc potvrzený double opt‑inem, je ten pravý.
Double opt‑in je jediný způsob, jak zajistit, že nebudete mít v databázi spamové pasti - např. Seznam.cz otevřeně deklaroval, že zásah byť jen jediné z jejich pastí, bude znamenat trvalý zákaz doručování do Seznam.cz - a kdo by si chtěl takhle zablokovat přístup k bezmála 70 % vašich zákazníků?
Když už ty kontakty získáváte, kontrolujte prosím překlepy - podle našich statistik přicházíte díky očividným překlepům až o 15 % vašich nových kontaktů (a jediná chvíle, kdy s tím zákazník může něco udělat je ta, když to zadává do formuláře a ten překlep vidí).
Také není dobrý nápad nechat si do databáze přidat tzv. disposable adresy (ty, co většinou platí jen 10 minut a pak skončí) nebo e‑maily skupin (tzv. role e‑mails - např. sales@, info@ apod.). Zrovna nedávno jsme u jednoho zákazníka řešili problém s tím, kdy se vyměnili “pr@” u jejich zákazníka a ten nový PR považoval newslettery za nevyžádané.
Když už kontakt získáte, nezapomeňte se hezky představit (pomocí welcome seriálu), abyste ten vztah od začátku začali hezky budovat. Welcome seriály mají obrovskou čtenost a je to vaše první vizitka, tak ukažte, že to s tím vztahem myslíte opravdu vážně a nechcete ten e‑mail jen na to, abyste bezhlavě bombardovali výprodeji a slevami.
Dejte si taky záležet na tom, jak vaše první e‑maily vypadají. Ať si hned neuděláte ostudu něčím podobným:
✔️ Máte vůbec registrační formulář pro přihlášení k newsletteru?
✔️ Jsou všechny e‑maily v databázi získané z vlastních registrací? NIKDY NEKUPUJTE DATABÁZI!!! NIKDY!!!
✔️ Používáte všude a výhradně double opt‑in potvrzení e‑mailové adresy?
✔️ Máte správně validátor formátu e‑mailové adresy?
✔️ Je přihlašovací okno dostatečně vidět?
✔️ Nemáte na webu otravná pop‑up okna?
✔️ Pamatujete si, kdo je přihlášený, abyste se zbytečně neptali znovu?
✔️ Kontrolujete překlepy v okamžiku, kdy uživatel zadává e‑mailovou adresu?
✔️ Vypadají vaše první e‑maily se zákazníkem reprezentativně?
✔️ Máte implementovaný welcome proces po přihlášení uživatele?
✔️ Máte nastavenou chytrou akvizici podle zájmů uživatele?
✔️ Máte správně registraci do newsletteru z košíku?
Pomohl vám šestý díl našeho seriálu? Bylo vám to všechno jasné a hravě jste si všechny body zkontrolovali nebo máte nějaké dotazy? Budeme rádi, když nám dáte vědět, třeba na e‑mailu: pavel.pola@etnetera.cz
V následujícím dílu budeme probírat odhlašování - protože i nechat zákazníka odejít se musí umět s grácií.