Cookieless budoucnost podle Seznamu

Na budoucnost bez cookies třetích stran u Google jsme se již podívali. Jak se na cookieless dobu připravuje český Seznam.cz?

Ukončení podpory 3rd party cookies v prohlížeči Chrome se zdá být nevyhnutelné. A přináší to s sebou zásadní změny pro všechny zúčastněné. Pravděpodobně vyjma koncových uživatelů, kteří se možná setkají s méně relevantní reklamou :-)

V Seznamu myslí na inzerenty i na své partnery a mají pro ně několik doporučení, jak se na “Cookiepocalypse” připravit. Protože štěstí (a příjmy z reklamy) přeje připraveným.

Tady jsou top tipy:

Přenasaďte konverzní a retargetingový kód

Upravte si retargetingové a konverzní kódy tak, aby obsahovaly e-mailovou nebo zahashovanou e-mailovou adresu uživatele. Tímto způsobem můžete část uživatelů přidávat do retargetingových seznamů nebo započíst jejich konverze. A to i v případě, kdy prohlížeč zablokuje uložení cookie. Ale bacha, informace o rozšířeném zpracování dat nesmí chybět v cookie/souhlasových lištách a na stránkách o ochraně soukromí.

Motivujte uživatele k přihlášení

Když se uživatel přihlásí pomocí e-mailu, je snadnější ho identifikovat pro účely retargetingu a měření konverzí. Takže uživatele chcete aktivně a pozitivně motivovat k tomu, aby se na vašich stránkách přihlásili. Tím získáte 1st party data, které následně můžete efektivně využívat a která do budoucna plně nahradí většinu cílení, která stojí na cookies třetích stran. Nejlepších výsledků na Seznamu dosáhnete, pokud uživatelům nabídnete Přihlášení přes Seznam, protože je největší šance, že s takovým mailem bude uživatel přihlášený při konzumaci obsahu na webech Seznamu.

Začněte cílit na vlastní seznamy zákazníků

Zkuste použít cílení nezávislé na 3rd party cookies - cílení na vlastní seznamy zákazníků, kteří vám k tomu udělili souhlas. Umožní vám to segmentovat kontakty a tvořit publika, která v běžném retargetingu nejsou dostupná – například seznamy uživatelů, kteří si zakoupili konkrétní výrobek nebo kombinaci výrobků, jsou z určitého města, lookalike audience a podobně.

Zkuste cílení nezávislé na identitě

Začněte používat cílení zcela nezávislá na identitě uživatelů. Využít můžete například jednoduché obsahové kampaně nebo kontextových cílení (reklama se zobrazí v kontextu s obsahem webové stránky). Tím můžete nepřímo zacílit uživatele, kteří se zajímají o vybraná témata nebo klíčová slova v obsahové síti.

Co z toho vyplývá?

Čím dříve začnete, tím lépe. Už teď přes 20 % uživatelů surfuje na Internetu s browsery, které cookies třetích stran blokují defaultně (Safari a Firefox). Do konce letošního roku to pravděpodobně budou všichni.

Výše zmíněná doporučení jsou určená primárně pro inzerenty a partnery Seznamu. Lze je však zobecnit a pak platí i pro jiné poskytovatele inzerce. Více o cookieless budoucnosti v Seznam světe najdete na speciálním rozcestníku: https://o.seznam.cz/cookieless

Chci se s vámi spojit

ODESLAT
Děkujeme za Vaši zprávu. Co nejdříve Vás budeme kontaktovat.
Nastala chyba při vyplňování formuláře. Zkuste jej vyplnit znovu, nebo se nám ozvěte přímo uvedený email.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Přečti si taky