Zlepšete doručitelnost svého e‑mail marketingu

Poslat e‑mail je jednoduché a umí to každý. Ale doručit ho tak, aby zákazník udělal očekávanou akci (např. nakoupil), už chce trochu cviku.

Mezi odesláním e‑mailu a žádanou reakcí je spousta překážek, které si často ani neuvědomujeme. Základem je skvělá doručitelnost (pamatujte, že​ nedoručený e‑mail neprodá​), ale důležité je i to, abyste dokázali příjemce ​zaujmout​ a motivovat k akci.

Velmi důležitý je i proces registrace ‑ ano, už tady se dá udělat spousta chyb a zkazit si první dojem - ale taky to, jestli se zákazníkem dokážete rozloučit s grácií, pokud už se rozhodl, že s vámi nechce mít nic společného. V neposlední řadě je nutné dodržovat spoustu zákonných požadavků včetně ​GDPR​.

Celým procesem vás provede ​tento seriál, jehož první díl právě čtete. Co tím získáte?

HLAVNĚ VÝSLEDKY! ​Naší snahou je posouvat výsledky klientů k výrazně nadprůměrným hodnotám. 50% Open Rate pro nás není nedostižná meta, ale každodenní realita.

Jak s tímto seriálem pracovat?

Celý seriál má celkem 10 dílů. V každém z nich se budeme věnovat jedné specifické oblasti. Je dobré si projít všechny oblasti, ale můžete mezi nimi klidně přeskakovat podle libosti. Každopádně doporučujeme postupovat následovně:

  1. Vezměte si ​jednu typickou kampaň​ a rozpitvejte ji do posledního detailu podle všech kapitol našeho seriálu.
  2. U jednotlivých bodů níže najdete ​odkazy na nástroje​ (většinou zdarma nebo jen za registraci), které doporučujeme využít.
  3. Tam, kde si nejste jistí, tak se klidně zeptejte, ​rádi Vám poradíme.
  4. Pokud byste od nás chtěli udělat ​komplexní audit​, tak se určitě ozvěte! Přesně to nás totiž nejvíc baví!

Doručitelnost

Doručitelnost je alfa a omega celého e‑mail marketingu.

Můžete mít sebelepší rozesílací nástroj, nejchytřejší umělou inteligenci, nejkrásnější šablony a nejchytlavější copywriting, ale pokud nedokážete e-maily doručit, tak jste jen vyhodili peníze do kanálu. Proto je zásadní, abyste měli doručitelnost co nejlepší.

Doručitelnost ovlivňuje několik desítek základních faktorů, je důležité mít je pod kontrolou všechny, protože i sebemenší nedostatek nebo neznalost vás může stát cenné body. Pro analýzu doručitelnosti potřebujete trochu rozpitvat hlavičky e-mailů, které vaším nástrojem posíláte. S pomocí odkazovaných nástrojů si zkontrolujte, jak na tom jste. Nebojte se zeptat, pokud něčemu nebudete rozumět nebo si s něčím nebudete vědět rady (např. jak v té změti informací v hlavičce najít, z jaké IP adresy to bylo doopravdy posláno?).

Checklist: Doručitelnost

✔️ Máte v pořádku SPF záznam? (https://dmarcian.com/spf-survey)

✔️ Máte reputaci IP adresy alespoň 98? (https://www.senderscore.org)

✔️ Není vaše IP adresa na některém blocklistu? (http://multirbl.valli.org)

✔️ Je počet zasažených spamových pastí 0? (https://www.senderscore.org)

✔️ Vyřazujete neexistující adresy z databáze? (https://www.senderscore.org)

✔️ Máte v pořádku DKIM podpis? (https://dmarcian-eu.com/dkim-inspector)

✔️ Máte správnou doménu u DKIM podpisu? (Doména “d=“ v DKIM podpisu je stejná, jako je doména u From)

✔️ Máte správně nasazený DMARC záznam?
(https://dmarcian.com/dmarc-inspector)

✔️ Máte implementovaný Feedback-Loop s nejdůležitějšími ISP? (např. https://fbl.seznam.cz)

✔️ Jste registrovaní v Google Postmaster Tools? (https://postmaster.google.com)

✔️ Používáte doménu 3. řádu pro rozesílání e‑mailů? (např. info@novinky.moje‑firma.cz)

✔️ Používáte různé domény pro firemní, transakční a marketingové e‑maily? (např. info@novinky.moje‑firma.cz a info@eshop.moje‑firma.cz)

✔️ Lze na odesílací adresu odpovědět (= žádné NOREPLY)?

✔️ Máte správně zahřátou IP adresu?

✔️ Máte nízké SPAM skóre u odesílaných kampaní?

✔️ Máte šablonu správně nakódovanou v HTML (= nepoužíváte celoobrázkové e‑maily?)

Pomohl vám náš první díl seriálu? Bylo vám to všechno jasné a hravě jste si všechny body zkontrolovali nebo máte nějaké dotazy? Budeme rádi, když nám dáte vědět, třeba na e‑mailu: pavel.pola@etnetera.cz

Příště se podíváme na to, jaký děláte první dojem.

Přečti si taky